Välkommen till Briox blogg

16. maj 2018

Här kommer du framöver att kunna läsa om oss, vår verksamhet och vårt erbjudande ur olika perspektiv. Såväl vi själva som våra kunder, samarbetspartners och andra personer som kan ge intressanta perspektiv på vår verksamhet kommer att författa inlägg här. Vi hoppas att du ska finna såväl nytta som nöje i att följa vår blogg.

Här kommer du framöver att kunna läsa om oss, vår verksamhet och vårt erbjudande ur olika perspektiv. Såväl vi själva som våra kunder, samarbetspartners och andra personer som kan ge intressanta perspektiv på vår verksamhet kommer att författa inlägg här. Vi hoppas att du ska finna såväl nytta som nöje i att följa vår blogg.

Jag som skriver detta första inlägg heter Jens Collskog och har arbetat med utveckling och försäljning av affärssystem i mer än 25 år. Jag arbetar sedan ett par år tillbaka operativt med strategi och affärsutveckling på Briox. Jag sitter också i företagets styrelse.

Briox affärsidé är att utveckla moderna affärssystem som är enkla att lära sig och enkla att använda. Vi vänder oss till små och medelstora företag, föreningar, redovisningsbyråer och skolor.

Vår ambition är att tillhandahålla ett brett sortiment av system för att möta de flesta behov och önskemål som våra målgrupper har. I vårt sortiment finns bland annat system för bokföring, fakturering, arkivering, orderhantering och tidredovisning. Inom de områden vi inte själva har lösningar strävar vi efter att samarbeta med marknadens bästa och mest prisvärda leverantörer (vi kallar dem integrationspartners) av de olika typerna av system. Det kan exempelvis handla om system för hantering av löner, kvitton, reseräkningar eller dagskassor. Tillsammans med dessa partners utvecklar vi helhetslösningar som ger våra kunder ett effektivt stöd för hela deras behov av administration.

Många företag och föreningar väljer att ta hjälp av en redovisningsbyrå för sin administration. För att underlätta och effektivisera samarbetet mellan företag/förening och redovisningsbyrå har vi också utvecklat skräddarsydda verktyg just för detta. Briox Klienthanterare hjälper redovisningsbyråer att arbeta med flera kunder i våra program på ett effektivt sätt, medan Briox Portal är navet för samarbetet mellan byrån och dess kunder där all kommunikation mellan konsult och kund kan ske.

För alla våra kundgrupper har vi paketerat vårt erbjudande i abonnemangsform. Det innebär att man som ny kund slipper betala någon startavgift för att börja använda Briox program. Istället abonnerar man på det eller de program man önskar för en låg fast månadskostnad. Vi har inte heller några bindningstider, man är fri att komma och gå som kund när man vill. Vi vill att våra kunder ska vara kunder hos oss för att de vill vara det, inte för att vi tvingar dem via något avtal.

Ytterligare en av våra strategier är att kontinuerligt vidareutveckla och förbättra våra program i hög takt. Vad vi utvecklar och hur vi prioriterar bestäms i ett tätt samarbete med representanter för våra olika målgrupper. Bland annat har vi en mycket aktiv grupp av representanter för redovisningsbranschen som ger hela tiden ger oss mycket värdefull input kring hur vi ska vidareutveckla våra program på bästa sätt.

Till sist vill jag också lyfta fram vårt användarstöd. Då våra kunder behöver stöd och hjälp med att använda våra program vill vi finnas till hands på bästa sätt. I våra system finns ett inbyggt användarstöd som ger tips och råd kring många av de frågor som kan uppstå. Vi har också en supportavdelning som man når via mail, chat eller telefon. Denna support kostar ingenting extra utan ingår i våra abonnemangsavgifter.

Läs mer om oss och vad vi erbjuder på vår hemsida, och tveka inte att kontakta oss med dina frågor och funderingar, oavsett om du redan är kund eller funderar på att bli.

Bästa hälsningar! Jens

Fler nyheter

Behöver du som företagare en bokförare i framtiden?

Visa alla nyheter