I GDPR finns det ett nytt krav vid personuppgiftsincidenter, vilket innebär att om en personuppgiftsincident inträffar, ska detta rapporteras till Dataombudsmannen inom 72 timmar. För att kunna uppfylla de nya skyldigheterna enligt förordningen är det viktigt att ha rutiner på plats för att kunna upptäcka, rapportera och utreda personuppgiftsincidenter.
Briox har en process för hantering av eventuella incidenter. Processen ska tydliggöra informationsflödet, vilka rutiner som finns, alla roller och ansvarsområden. Ett incidentteam sköter nödvändig samordning, kommunikation och ansvar för att bedöma, reagera på och lära sig av incidenter för att minska risken att det sker igen.
Lämna dina uppgifter eller ring oss direkt på 094 241 1150. Vi hörs!
Boka en demo genom att lämna dina uppgifter eller ring direkt på 094 241 11 50.
Vår demo riktar sig primärt mot redovisningsbyråer och bokförare som vill komma framåt i sin digitalisering.
Som redovisningsbyrå lägger du enkelt upp nya kunder och paket direkt i programmet.
Är du en företagare som vill använda Briox Insights så hjälper din bokförare dig att komma igång. Använder du inte en byrå idag kan du hitta en bra redovisningsbyrå här.
Som redovisningsbyrå lägger du enkelt upp nya kunder och paket direkt i programmet.
Är du en företagare som vill använda Briox Grow så hjälper din bokförare dig att komma igång. Använder du inte en byrå idag kan du hitta en bra redovisningsbyrå här eller köpa Briox direkt online via länken nedan.
Som redovisningsbyrå lägger du enkelt upp nya kunder och paket direkt i programmet.
Är du en företagare som vill använda Briox Start så hjälper din bokförare dig att komma igång. Använder du inte en byrå idag kan du hitta en bra redovisningsbyrå här eller köpa Briox direkt online via länken nedan.