Uppdaterade priser och produktpaket 2024

Den 1 september 2024 introducerar Briox nya och enklare produktpaket, som ger dig tillgång till fler och bättre tjänster. I samband med detta genomförs även en justering av befintliga produktpaket och priser.

Med de nya produktpaketen får du som Briox-kund tillgång till vår helt nya användarvänliga app (släpps 1.9.2024), som gör det möjligt att hantera ditt företags administration direkt från mobilen.

Nedan finner du svar på några av de vanligaste frågorna om hur dessa förändringar påverkar dig som kund eller partner.

NYA PRODUKTPAKET & PRISER

expand_more

Nedan finner du en översikt av våra två nya produktpaket och vad du som företagare får tillgång till genom dem. Ytterligare detaljer om respektive pakets innehåll finner du här.

 

expand_more

Företag som använder Briox Insights kan fortsätta använda detta produktpaket. Priset för Briox Insights justeras inte, men det kommer att utgå en avgift för tjänsten för skanning och tolkning av dokument (0.65 € per tolkning) från och med den 1 september, 2024.

 

Som Briox Insights-användare får du tillgång till vår nya app där du enkelt kan skapa och skicka kundfakturor, skanna kvitton och utlägg, hålla koll på betalningar och attestera leverantörsfakturor, direkt från mobilen. Priset för kundfakturering följer samma upplägg som det nya paketet Briox GO.

expand_more

Företag som använder Briox Start kommer, från och med den 1 september 2024, automatiskt att flyttas över till det nya paketet Briox GROW när den nya avtalsperioden påbörjas. Priset justeras i samband med detta från 23 € till 25 € per månad. I Briox GROW ingår 200 scanningar och tolkningar av dokument per år (därefter 0,65 € per dokument).

 

Med Briox GROW kommer du att ha tillgång till samma funktionalitet som du har idag, och även få stöd för hantering av bokslut. Du får även tillgång till vår nya app där du enkelt kan skapa och skicka kundfakturor, skanna kvitton och utlägg, hålla koll på betalningar och attestera leverantörsfakturor, direkt från mobilen.

expand_more

Dagens Briox Grow kommer att byta namn till Briox PREMIUM. Priset justeras den 1 september 2024 från 45 € till 49 € per månad och ändras när den nya avtalsperioden påbörjas.

 

Med Briox PREMIUM har du tillgång till samma funktionalitet som idag. Du får även tillgång till vår nya app där du enkelt kan skapa och skicka kundfakturor, skanna kvitton och utlägg, hålla koll på betalningar och attestera leverantörsfakturor, direkt från mobilen.

expand_more

Briox Agency fortsätter att erbjudas som idag, det vill säga inga förändringar av produktpaket eller pris.

expand_more

Ja, du kan när som helst uppgradera ditt produktpaket och direkt börja nyttja det nya paketet och dess förmåner. Vid en eventuell nedgradering av produktpaket sker ändringen i samband med avtalsperiodens förnyelse.

expand_more

Ja, som Briox-kund kan du använda både Briox plattform och den nya appen. I plattformen har du tillgång till fler funktioner och mer avancerat stöd. Med den nya Briox-appen kan du enkelt hålla dig uppdaterad och hantera de vanligaste aktiviteterna när du är på språng.

expand_more

Med de nya produktpaketen Briox GO och Briox GROW betalar alla användare samma pris. Exempel: Om du använder Briox GROW betalar du 25 € per månad. Lägger du till ytterligare en användare, betalar du 50 € per månad.

 

Priset för ytterligare användare för produktpaketen Briox Agency och Briox PREMIUM kommer att vara oförändrade jämfört med idag.

expand_more

Antalet skickade fakturor beräknas över en 12-månadersperiod. När det totala antalet fakturor under denna period överstiger 20 st utgår en avgift motsvarande 1,50 € per faktura.

 

Med produktpaketen GROW och PREMIUM finns inga begränsningar och du kan skicka hur många kundfakturor du vill utan extra kostnad.

expand_more

Våra produktpaket är anpassade för att möta behoven hos soloprenörer och mikroföretagare med normala behov. Den absoluta majoriteten av mikroföretag tolkar mindre än 200 dokument per år.

expand_more

För dokument som tolkas och ger ett resultat, delvis eller fullt, utgår en avgift. Om inga fält tolkats utgår ingen avgift.

expand_more

Tilläggstjänsterna e-fakturering, lön, kundfakturering (i Briox GO) och tolkning av dokument (såvida detta inte ingår i paketpriset) faktureras efter användning. Fakturan för tilläggstjänster skickas ut när beloppet överstiger 20 €, alternativt efter 3 månader om det ackumulerade beloppet understiger 20 €.

NYA BRIOX-APPEN

expand_more

Den nya Briox-appen släpps för alla användare den 1 september, 2024.

 

För dig som vill komma igång tidigare än 1 september så finns en “early wait list”. Du kan anmäla dig till denna lista genom att maila till app-waitlist@briox.fi

expand_more

Med den nya Briox-appen kan dina klienter hantera sitt företags administration direkt från mobilen. Det gör det betydligt lättare för dig att få in alla underlag för bokföringen, i tid.

 

Den nya Briox appen är byggd för att stödja de vanligaste aktiviteterna en mikroföretagare hanterar under en månad. Appen är från start uppdaterad med din klients alla kund- och produktuppgifter som synkats med plattformen vilket gör det väldigt lätt att komma igång med att skapa kundfakturor. Det finns även stöd för att skicka kundfakturor både som email och e-faktura.

 

Den nya Briox-appen har en förbättrat kamerascanner så att dina klienter enkelt kan ta högkvalitativa bilder av kvitton och utlägg, och skicka in dessa via appen. Med den nya appen kan dina klienter även dela och skicka in digitala kvitton från andra appar de använder.

 

Till sist, dina klienter kan med appen attestera leverantörsfakturor, se betalstatus och enkelt få tillgång till historisk data. Allt detta innebär värdefull tidsbesparing för dig som konsult.

expand_more

Klienter som redan har ett Briox-konto, kan ladda ner Briox-appen från Google App Store eller Apple App Store och börja använda appen direkt.

 

För nya klienter så lägger du till och bjuder in dessa precis som vanligt i Briox plattform. Din klient får då ett meddelande om att aktivera sitt konto, och kan därefter börja använda Briox-appen genom att ladda ner den från Google App Store eller Apple App Store.

expand_more

Du kan fortsätta använda Briox befintliga app fram till årsskiftet. Du behöver innan årsskiftet ha gått över till att använda den nya Briox-appen för att kunna fortsätta hantera ditt bolag i appen. Den befintliga Briox-appen kommer under övergångsperioden att döpas om till Briox Time.

Om du har några ytterligare frågor kring Briox fakturering och abonnemang, kan du kontakta oss på invoices@briox.com. För övriga frågor, är du välkommen att höra av dig till tuki@briox.fi.

Vad roligt att du är intresserad av Briox Agency!

Lämna dina uppgifter eller ring oss direkt på 094 241 1150. Vi hörs!

Vänligen fyll i ditt namn.

Vänligen fyll i din e-mail.

Vänligen fyll i ditt telefonnummer.

Villkoren måste accepteras för att kunna fortsätta

Något gick fel när informationen skickades.

Låt oss visa dig Briox

Boka en demo genom att lämna dina uppgifter eller ring direkt på 094 241 11 50.

  • done Personligt samtal med en av våra experter
  • done Anpassat efter era förutsättningar
  • done Ingen kostnad
  • done Inga förpliktelser

Vår demo riktar sig primärt mot redovisningsbyråer och bokförare som vill komma framåt i sin digitalisering.

Vänligen fyll i ditt namn.

Vänligen fyll i din e-mail.

Vänligen fyll i ditt telefonnummer.

Villkoren måste accepteras för att kunna fortsätta

Något gick fel när informationen skickades.

Vem vill du köpa till?

Till min kund

Som redovisningsbyrå lägger du enkelt upp nya kunder och paket direkt i programmet.

Till mitt företag

Är du en företagare som vill använda Briox Insights så hjälper din bokförare dig att komma igång. Använder du inte en byrå idag kan du hitta en bra redovisningsbyrå här.

Vem vill du köpa till?

Till min kund

Som redovisningsbyrå lägger du enkelt upp nya kunder och paket direkt i programmet.

Till mitt företag

Är du en företagare som vill använda Briox Grow så hjälper din bokförare dig att komma igång. Använder du inte en byrå idag kan du hitta en bra redovisningsbyrå här eller köpa Briox direkt online via länken nedan.

Vem vill du köpa till?

Till min kund

Som redovisningsbyrå lägger du enkelt upp nya kunder och paket direkt i programmet.

Till mitt företag

Är du en företagare som vill använda Briox Start så hjälper din bokförare dig att komma igång. Använder du inte en byrå idag kan du hitta en bra redovisningsbyrå här eller köpa Briox direkt online via länken nedan.